Zmniejsz ryzyko cukrzycy typu 2 – 5 sposobów
6.2.2017
Bez tytułu

W Polsce prawie 3 mln osób choruje na cukrzycę. Z tego 85-90 proc. to chorzy na cukrzycę typu 2. Dlaczego ta choroba jest niczym epidemia XXI wieku? Czy istnieje możliwość, aby zmniejszyć ryzyko tej choroby?

 

Cukrzyca – podstęp na miarę naszych czasów

Medycyna rozwija się w zawrotnym tempie. Kolejne gałęzie, jak chociażby telemedycyna, święcą triumfy. Specjaliści radzą sobie z wieloma rzadkimi chorobami. Dlaczego zatem coraz więcej osób choruje? Cukrzyca typu 2 kiedyś była chorobą osób po 40 r. ż. Dzisiaj borykają się z nią już nawet 20-latkowie. Oczywiście, niektóre osoby chorują na nią ze względów genetycznych, jednak zdecydowana większość boryka się z nią na własne życzenie tzn. doprowadził do niej nieodpowiedni styl życia. Zatrważający jest fakt, że z 3 mln chorych na cukrzycę Polaków aż 1 mln nie wie, że są chorzy. Jak zatem walczyć z tą podstępną chorobą?

 

Czynniki ryzyka prowadzące do cukrzycy typu 2:

  • wiek powyżej 45 r. ż.
  • uwarunkowania genetyczne – cukrzyca w rodzinie
  • choroby serca i układu krwionośnego
  • BMI powyżej 25
  • otyłość brzuszna
  • nieprawidłowa dieta
  • brak aktywności fizycznej
  • zmęczenie
  • brak snu
  • stres

 

5 sposobów zmniejszających ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2:

 

  1. Odpowiednia dieta

 Właściwe nawyki żywieniowe są kluczowe w zapobieganiu cukrzycy typu 2. Najważniejszym warunkiem diety jest dostarczanie do organizmu odpowiedniego zapotrzebowania energetycznego. Wiele osób dostarcza za dużo kalorii w porównaniu z ich potrzebami. Tym samym, trzustka zaczyna produkować w nadmiarze insulinę, a w ich organizmie odkłada się nadmiar tkanki tłuszczowej. Zbilansowana dieta nie powinna obfitować w żywność przetworzoną, słodycze, używki, słodkie napoje i soki, a także białe pieczywo, makarony i ryż. Warto jednak pamiętać o codziennej dawce warzyw i owoców, nawodnieniu, zdrowych tłuszczach, nasionach i orzechach.

 

  1. Aktywność fizyczna

Bez regularnej aktywności fizycznej organizm staje się leniwy, odkłada tkankę tłuszczową, spada forma i obniża się samopoczucie. Dlatego jeśli minimum 3 razy w tygodniu poświęcisz na sport 30 minut, w twoim organizmie zajdzie wiele pozytywnych zmian: dotlenisz organizm, wzmocnisz serce, poprawisz kondycję, a endorfiny zadbają o dobry humor i świetne samopoczucie. Wybierz ulubioną aktywność fizyczną i zacznij się ruszać!

 

  1. Odpoczynek

Jeśli ciągle jesteś w biegu, nie masz czasu na chwilę dla siebie i odpoczynek, to miej świadomość, że twój organizm może odpłacić ci chorobami, także cukrzycą typu 2. Tylko odpoczywając, najlepiej na świeżym powietrzu, możesz oczyścić organizm z toksyn i złych myśli. Daj sobie chwilę – wystarczy 30 minut dla siebie dziennie, a poczujesz różnicę i oddalisz od siebie cukrzycę.

 

  1. Zdrowy sen

Sen to odpoczynek dla twojego organizmu. Nie może być za krótki, ani za długi. Najlepiej też, aby był o jednakowych porach i nie był przerwany. Wtedy twój organizm zregeneruje się i rano wstaniesz pełni sił. A jak wiadomo, od wypoczętego i zdrowego organizmu cukrzyca typu 2 trzyma się z daleka!

 

  1. Relaks

Pamiętaj, aby twój dzień nie skupiał się wyłącznie na pracy. Miej czas dla rodziny i najbliższych. Często spotykaj się z bliskimi, śmiej się i ciesz. To pomaga zachować zdrowie!

Dodaj komentarz

Powiadom o
avatar

wpDiscuz